ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ ΛΑΥΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΟ ΤΜΗΜΑ


Αγαπητοί συμπολίτες,
Τελευταία γίνεται  αρκετή δημόσια και διαδικτυακή συζήτηση για τα ραντεβού στο οδοντιατρικό τμήμα.

Σαν υπεύθυνος της λειτουργίας του Κέντρου Υγείας έχω την υποχρέωση να κάνω ορισμένες παρατηρήσεις και  να ενημερώσω για τα όποια προβλήματα έχουν παρουσιαστεί.
1)      Οφείλω από την αρχή να αποδεχθώ ότι τα ραντεβού για το οδοντιατρικό τμήμα παρουσιάζουν κάποιο πρόβλημα.
Όμως η αποδοχή του προβλήματος δεν σημαίνει αυτόματα ότι έχει ευθύνη η γιατρός (οδοντίατρος)  ή το τμήμα του Κέντρου Υγείας που κλείνει τα ραντεβού.
Θα προσπαθήσω να δώσω εξηγήσεις και ταυτόχρονα να ανοίξει  ένας κοινωνικός διάλογος για τις προτεινόμενες λύσεις.
2)       Για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό;
Η άμεση απάντηση είναι ότι υπάρχει αυξημένη ζήτηση και δεν επαρκούν τα διαθέσιμα ραντεβού για να καλύψουν τις ανάγκες όλων των ενδιαφερόμενων πολιτών.
Οι κύριοι λόγοι είναι:
α)  η σημερινή κοινωνική και οικονομική συγκυρία που οδηγεί τους πολίτες στο δημόσιο σύστημα υγείας. Για το λόγο αυτό το σύστημα οφείλει και πρέπει να ανταποκριθεί σ’ αυτές τις ανάγκες.
β) το δημόσιο σύστημα υγείας σήμερα καλύπτει ανέργους και ανασφάλιστους που μπορούν να έχουν δωρεάν περίθαλψη μόνο σε δημόσιους φορείς.
γ) η παρουσία και η δραστηριότητα της νέας οδοντιάτρου που έχει ενταχθεί στο Κέντρο Υγείας Λαυρίου.
Με την επιστημονική επάρκειά της, με την εργατικότητά της και τον ανθρώπινο χαραχτήρα της έχει κερδίσει σε πολύ σύντομο διάστημα την εμπιστοσύνη όλων των πολιτών. Οι ιδιότητες αυτές   έχουν  αναγνωρισθεί απ’ όλους όσους έχουν επισκεφθεί το οδοντιατρικό τμήμα.
Είναι επιτυχία ενός Δημόσιου συστήματος Υγείας να εντάσσονται τέτοιοι επιστήμονες  στο σύστημα και η περιοχή της Λαυρεωτικής πρέπει να είναι ιδιαίτερα ευτυχής για το ιατρικό, νοσηλευτικό και το προσωπικό που σήμερα υπηρετεί στο Κέντρο Υγείας Λαυρίου.
3)      Λύνεται το υπάρχον πρόβλημα απαξιώνοντας και απειλώντας  την γιατρό αλλά και τους διοικητικούς υπαλλήλους που κλείνουν τα ραντεβού επειδή αυτά δεν επαρκούν στην ζήτηση που υπάρχει?
Το αναφέρω γιατί υιοθετήθηκε μια τέτοια λογική. Το μόνο που μπορούμε να πετύχουμε είναι η καλή συνάδελφος να απογοητευθεί από αυτή την συμπεριφορά και να φύγει, αφού είναι περιζήτητη και στην ελεύθερη αγορά για την δουλειά της.
Οι διοικητικοί υπάλληλοι είναι υποχρεωμένοι να παρέχουν τα διαθέσιμα ραντεβού όπως τα διαθέτει το ηλεκτρονικό σύστημα. Οι υπάλληλοι δεν μπορούν να κάνουν τίποτε παραπάνω εκτός αυτού και είναι άδικο να υφίστανται λεκτικές ή άλλες επιθέσεις όταν δεν είναι δυνατόν να ικανοποιήσουν όλους τους πολίτες που ενδιαφέρονται για ραντεβού στο Οδοντιατρικό τμήμα.

4)      Τι προβλέπεται όταν υπάρχει ένα έκτακτο πρόβλημα π.χ όταν ο ασθενής πονά?  
Όλοι όσοι έχουν τέτοια προβλήματα έχουν εξυπηρετηθεί ως επείγοντα περιστατικά από την οδοντίατρο κατά την διάρκεια του ωραρίου της. Εάν κάποιος όμως θέλει για παράδειγμα, καθαρισμό δοντιών ή άλλη μη επείγουσα θεραπεία, θα πρέπει να περιμένει τα διαθέσιμα ραντεβού του επόμενου μήνα. Εάν κάποιος έχει ακόμη  σοβαρότερο πρόβλημα θα προωθηθεί σε Νοσοκομείο.
5)      Ποια λύση υπάρχει στο υπάρχον πρόβλημα?
Κάνοντας αίτημα να έρθει και άλλη οδοντίατρος. Εμείς θα  παραθέσουμε τα αιτήματα των πολιτών στην αρμόδια υπερκείμενη διοίκηση. Πιστεύω πως με συντονισμένες προσπάθειες και με την βοήθεια των φορέων και των πολιτών της Λαυρεωτικής το αίτημα θα ικανοποιηθεί.
Άλλωστε μέχρι τώρα τα δίκαια αιτήματα μας εισακούονται και υλοποιούνται όταν τους παραθέτουμε επιχειρήματα. Το Κέντρο Υγείας Λαυρίου αρχίζει σιγά- σιγά να γεμίζει με ειδικότητες. Απόδειξη οι πρόσφατες προσθήκες ψυχίατρου, πνευμονολόγου και  σύντομα οφθαλμίατρου που θα ανακοινωθεί και επίσημα στο κοινό τις επόμενες ημέρες.

Στο αρχικό σημείωμα ενημέρωσης για την λειτουργία του ιστότοπου www.hclavriou.gr.   με E-mail: kentro.igias@gmail.com   τονίζαμε ότι επιζητούμε την συνεργασία των πολιτών και των φορέων να προωθήσουμε το κοινό αγαθό που λέγεται υγεία. Θέλουμε βοήθεια και συμπαράσταση. Σ’ αυτή την κατεύθυνση άσχημες και άδικες  συμπεριφορές έναντι υπαλλήλων του Κέντρου Υγείας δεν βοηθούν, μόνο δυσλειτουργία μπορεί να προκαλέσουν.
Βοηθήστε να γίνουμε καλύτεροι. Το μπορούμε γιατί η περιοχή το αξίζει αλλά και γιατί έχουμε το πιο άξιο  προσωπικό τόσο σε επιστημονικό όσο και σε ανθρώπινο επίπεδο.
Βλαχογιάννης Νίκος
Συντονιστής διευθυντής

Υ.Σ

Απόψεις  όπως «θα γίνει χαμός την επόμενη φορά που δεν κλείσω ραντεβού» όπως επίσης ότι «η οδοντίατρος εξέταζε περισσότερους ασθενείς την προηγούμενη χρονιά για να πάρει την θέση», μόνο σαν καλόπιστη κριτική δεν μπορούν να χαρακτηριστούν. Ψυχραιμία!!