ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ ΛΑΥΡΙΟΥ: ΕΙΝΑΙ ΩΡΑ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΟΧΗ





Χθες με παρακάλεσε κάποιος ανασφάλιστος πολίτης να τον βοηθήσω να κλείσει ραντεβού για αξονική τομογραφία σε Νοσοκομείο αφού δεν μπορούσε να την κάνει σε ιδιωτικό (θα έπρεπε να πληρώσει!)
Σήκωσα το τηλέφωνο να κλείσω ραντεβού. Πόση ώρα παρέμεινα στο ακουστικό? Περίπου 1 ώρα και δουλειά δεν έκανα!! Εκανα τις ενέργειες που πρέπει να κάνω αλλά αυτό αποτέλεσε το ερέθισμα για τα άρθρο που ακολουθεί.

Για σημαντικά ή ασήμαντα πράγματα η ταλαιπωρία των πολιτών είναι μεγάλη παρ΄ όλο τις προσπάθειες που γίνονται ( πρόσφατα γράψαμε π.χ για το ηλεκτρονικό ραντεβού στους γιατρούς)
Ένας σημαντικός θεσμός  που πρέπει να παίξει ένα σημαντικό ρόλο σ αυτή την κατεύθυνση είναι τα ΚΕΠ. Τα ΚΕΠ έχουν καταφέρει να εξελιχθούν σε θεσµό που εκτιµούν οι πολίτες, καθώς τους απάλλαξε από το κυνήγι των εγγράφων από υπηρεσία σε υπηρεσία.

Η αναβάθμιση των ΚΕΠ (Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών)  είναι επιβεβλημένη  και θα λύσει πολλά γραφειοκρατικά προβλήματα περνώντας τη σχέση µε τους κρατικούς φορείς στην ψηφιακή εποχή. (e-ΚΕΠ)
Με  ικανοποίηση διάβασα ότι επίκειται να ξεκινήσει τον Μάρτιο, ώστε η υλοποίηση του «ψηφιακού ΚΕΠ» (eKEP) ώστε να λειτουργεί µέσα στο 2019 .
Σήµερα υπάρχουν ανά την Επικράτεια 1.064 γραφεία ΚΕΠ, που διεκπεραιώνουν περίπου 1.000 διαφορετικές εργασίες.

Μέσα στο 2017 διεκπεραιώθηκαν από τα ΚΕΠ συνολικά 8.519.381 υποθέσεις, αλλά για την ολοκλήρωσή τους χρειάστηκε η φυσική παρουσία του πολίτη είτε στην αρχική αίτηση είτε και ενδιαµέσως εάν απαιτούνταν πρόσθετα δικαιολογητικά.

Όμως η σημερινή  λειτουργία των ΚΕΠ έχει αρχίσει να φθάνει στα όρια των δυνατοτήτων του
«Οι περισσότερες όµως πιστοποιημένες διαδικασίες ΚΕΠ διεκπεραιώνονται εξω-συστηµικά, δηλαδή το αίτηµα προωθείται προς τον αρµόδιο φορέα είτε µέσω πιστοποιηµένων φαξ είτε και παραδοσιακά, δηλαδή ο φυσικός φάκελος προωθείται µέσω ταχυδροµείου ή υπαλλήλου ΚΕΠ», όπως αναφέρεται στο τεχνικό δελτίο.

Κύρια αιτία αυτού είναι το γεγονός ότι ενώ οι υπάλληλοι των ΚΕΠ έχουν εξοπλιστεί µε πιστοποιητικά για την ψηφιακή υπογραφή εγγράφων και θα µπορούσαν να διαβιβάζουν ηλεκτρονικά µέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τα αιτήµατα και τα δικαιολογητικά, δεν ισχύει το ίδιο για τους αρµόδιους φορείς στο σύνολό τους.

Συνεπώς η λειτουργία του e KEP πιστεύω να λύσει πολλά από τα προβλήματα που απασχολούν την καθημερινότητά μας